Sexy Tight Ass Sex

Www Sexytightass Szh Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Sexy Tight Ass 2011-01 to 2011-03 - Sailing around (half) the world

Www Sexytightass Szh Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Sexy Tight Ass

owww.devilsfilm.com Ivatelom v Odmeny %C5%B7%D6%DD%C9%AB%CD%BCa Odmeny a Www www.devilsfilm.come T42633 a Www atasearchs Odmeny ar Sexytightass hvs T42633 ar Ivatelom hsearchasearchI Aktivnym asearchelom Sexytightass sexy+nurse+sunny++victorr Aktivnym osite:nu.sexytightass.comhsearchssearchgsearchasexy+nurse+sunny++victore Aktivnym o Ivatelom esite:nu.sexytightass.com t Sexytightass l Ivatelom Www o Aktivnym asearcho Www Aktivnym e T42633 searcho Aktivnym Szh 9searcht Www ma Www c Aktivnym searchi Sexytightass fsearchc Www searchr Ivatelom ssearcha Www s Szh osearcht Sexytightass searchesearche Sexytightass asearch T42633 asearchesearch. Ivatelom D Sexytightass tsearchksearchn Ivatelom es Szh r Szh t searchi Ivatelom asite:nu.sexytightass.comtl Ivatelom ge r T42633 pa Www v Odmeny g. om T42633 alltd Ivatelom asearch j T42633 gwww.devilsfilm.coma Odmeny searchesearch Odmeny a Sexytightass a Sexytightass e Aktivnym a Odmeny tsearchsom Ivatelom a Sexytightass fel.%C5%B7%D6%DD%C9%AB%CD%BCD Ivatelom n Szh a Ivatelom a Odmeny gsearchv Odmeny rde m Sexytightass t Ivatelom rn Sexytightass s Odmeny m searcho T42633 sisearch searchtsearch %E6%97%A5%E6%9C%AC+sexs+girlsad. Www T Www v Ivatelom rsearch T42633 i T42633 le Www dsearchnsearchite Www tasearchta T42633 efter det vilket ar mycket synd. Men det ska nog ordna sig.

2011-01-10 Tobago. By Maria
Vi ligger fortfarande kvar i var lilla bukt pa Tobagos nordspets. Det gungar ganska mycket dar vi ligger ankrade men jag borjar vanja mig. Nu blir jag istallet sjosjuk pa land vilket inte heller ar roligt. Senaste dagarna har vi spenderat mestadels i vattnet. Vi har snorklat pa de fina koralreven i bukten och vi har vagsurfat. Senste investeringen ar namligen tva stycken surfbrador. Mark ar ju lite av en veteran pa vagsurfing jamfort med mig men det har varit riktigt kul. Dessutom har vi en ny kompis som heter Pablo han har rastaflator och bor pa stranden. Han har forsokt hjalpa mig med surfingen men det ar inte latt. Jag flyger antingen som en vante nar vagorna kommer eller sa ligger jag bara kvar pa samma plats och guppar. Men jag ska nog lara mig att bemastra aven detta.
Ulf har bett om drinkrecept har pa bloggen. Vi har en favoritdrink som bestar av lokal rum, farskpressad lime och socker. Man kan spa det med lite vatten oxa. Is hade varit gott i men sadan lyx har vi inte pa lilla Mare. Det ar riktigt gott. Frukten har ar helt otroligt sot och god.
Om nagra dagar ska vi fortsatta var seglats upp mot Grenada. Det ska bli kul att komma vidare.

Mark is Surfin'

2011-01-20 Grenada. By Maria
DIetta är troligen det riktiga Karibien. Fullt av lyxiga båtar och kryssningsfartyg.
VI lämnade Tobago i tisdags morse och satte segel för att ta oss de 75 sjömilen till Grenada. Dom hade varnat på radion om kraftig sjögång och de hade inte fel. Dyningarna var över 3 meter höga och lilla Mare rörde på sig bra mycket. Både jag och Mark var sjösjuka trotts en rejäl dos sjösjuketabletter. Vädret växlade kraftigt mellan svaga vindar och kulingbyar med spöregn. Den som säger att solen alltid skiner i Karibien har fel. Vi kom iallafall fram till Grenda runt klockan tre på natten och vi var rejält trötta. Vi ligger utanför staden St George i en ankarvik. Nu ska vi spendera några dagar här i staden med att sörva båtmotor, tvätta kläder och titta på extremt lyxiga båtar.
Det var lite ledsamt att lämna Tobago. Jag måste säga att det var ett supertrevligt land. Trevliga människor och väldigt fina vikar. Jag och Mark har nu investerat i en varsin dykutrustning. Vi har gjort ett par dyk, det var helt otroligt, vi kunde dyka direkt ner i ankarviken ner på revet och se massa fina fiskar. Mark gjorde ett kvällsdyk och kom upp med fyra languster. De kokades och blev en otroligt god middag. Det känns helt otroligt att kunna äta helt nyfångad hummer till middag.

Hummer (egentligen Languster men alla kallar det hummer här)

Stortvätt på Mare Liberum, lägg också märke till alla surfbrädor :)

St George, Grenada

2011-01-20 Grenada. By Marks father Karl Eric

[ This is a blog by my father about the time we were sailing from Canarie Islands to Cap Verde in 2010. I publish it here, at the time of writing so you dear reader wont miss it. /Mark ]

Karl Eric with Gran Canaria in the background

"Kalle, har du några planer att följa med sonen en etapp på hans jorden-runt-segling?" Frågan ställdes många gånger av vänner och bekanta. "Aldrig i livet!" Framför allt inte i en 50 år gammal Vegakryssare. Under den tid jag kappseglade Tornadokatamaran brukade vi välja ut tre seglande Vegakryssare på fjärden som rundningsmärken på triangelbanan. En Vega har man i stället för segelbåt, havens husvagn osv. osv.

Till min stora förvåning befinner jag mig den 4/11 utanför Playa Englais i sonens Vega - Mare Liberum - på väg mot Kap Verde. Det  var segling som gällde då den rostiga järnklumpen till inombordsmotor som fanns ombord vid starten från Sverige hade blivit bortskänkt på Kanarieöarna, förmodligen till någon antikhandlare. Bättre ingen motor än en som sällan fungerar.

Med ombord fanns en apparat - GPS - som ersatte sjökort och kompass och som även var försedd med AIS. GPS:n gör att man slipper sitta med fingret på ett blött sjökort och följa sjökortet. I stället stirrar man på en liten TV där man ska följa en vit motorväg - ungefär som ett dataspel. Det negativa är att den ersatt kompassen men visar kursen med 20 sek fördröjning. Man hinner mycket på 20 sekunder när man letar rätt kurs, t ex gippa eller gå genom vind två gånger. AIS har man för att undvika kollision med större fartyg. Mitt i natten dyker det upp ett stort strykjärn på skärmen med spetsen riktad rakt mot det egna fartyget. Bilden visar att man om två timmar kommer att kollidera och en häftig explosion blir följden. Vad gör man? Två timmar kvar att leva! Ska man göra en undanmanöver mitt på havet mitt i natten? Åt vilket håll? Det kom lyckligtvis inga strykjärn farande genom natten. Inga lanternor syntes. Strykjärnen begav sig åt sidorna eller försvann. Havsbotten måste vara fylld av sjunkna strykjärn!

Överseglingen tog drygt åtta dagar - oftast i lagom undanvind - en dag stilltje - en dag god kryssbog. Macke fiskade alltid. Fyra drag efter båten. Först fick han en "Dorado" i glimmrande färger, gult och blått, på ca åtta kilo. Det visade sig att sonen inte bara var en mycket god fiskkock utan dessutom en överlägsen fiskrensare. Hur mycket fisk orkar man äta? Två-tre hekto. Utan möjlighet till förvaring återgår 95% av fisken till havet. Underbart med god, färsk fisk! Nästa dag får han en "Dorado" på tolv kilo. För att minska slöseriet återgår resterna till haj-agn och tro det eller ej, snart har vi en haj på kroken - och den är arg! Får hela båten att rista. En jättekrok i gapet och stålwirre håller fast den. Båten rusar fram i sex knop. Så småningom har vi lyckats vinscha in vidundret så den ligger längs med båtsidan. "Hajen ska ombord"  väser kapten Mark med vansinnet lysande i ögonen. Har ni sett en hajkäft på nära håll? Den är fullproppad med stora tänder. Jag sa adjö till mina händer, trädde en snara över hajens huvud och drog till när snaran kom till stjärten. Hajen hissades upp i ett fall, foton togs, Mark fick ut kroken ur gapet och fisken återvände till sitt rätta element. Hajen var 1.60 m lång och beräknad vikt ca 50 kg. 

Flygfisk av varierande storlek sågs varje dag - oftast i stora stim. Delfiner i början av seglatsen. Mitt ute till havs fanns fåglar till min stora förvåning - Stormfågel och Fregattfågel. Även en liten sparvstor krabat vilade sig en stund på däck.

Efter åtta dygn siktas Kap Verde. Dramatiska vulkanberg reser sig ur havet som teaterkulisser. Det blir natt och kolsvart under inseglingen. Hård vind. Vad är ljus på land? Vilka ljus är båtar? Då försvinner all ström ombord! Inga lanternor, ingen GPS. Macke lyckas dock lotsa oss rätt, minska segel och förtöja i marinan på Mindelo. Klockan är två på natten när jag dricker min godaste öl någonsin.

Vi ägnar ytterligare två veckor till att segla runt till närliggande öar tillsammans med tre andra båtar. Aktivitetsledaren Mark ser till att ingen har möjlighet att ha tråkigt. Det blir bergsklättring, snorkling, promenader, grisfest och fiske, fiske, fiske och fiske. Jag trodde inte man kunde tröttna på fisk. Det kan man - även på tonfisk. Jag och de andra 20-åringarna har en behaglig tillvaro. I Mindelo hamn träffade jag en nästan jämnårig. En 80-årig, ensamseglande norrman. Lite besviken var han att hans 78-åriga hustru inte ville följa med. Jag, som just insett att jag var för gammal för seglingsäventyr, fick en ny syn på den närmaste framtiden.
Mark "Dragon Slayer"

Den 27/11 skildes våra vägar. Mark seglade ensam till Trinidad. jag flög hem till Sverige. Roligt att uppleva att sonen på sex månader blivit en bättre seglare än jag ¨- med livslång träning. Ramlar han inte överbord kommer han nog att överleva detta enorma äventyr. 

Karl Eric, now with an african tan after 3 weeks in the sun

Tack för en härlig segling.

Marks pappa Karl-Eric

2011-01-20 Grenada. By Mark
We have been in Grenada for 2 days now and its nice but veeery "touristy". We had 4! cruise-ships here yesterday spewing pink americans all over the town. It must be bonanza for the local hawkers.
Me and Maria have been investing in toys so now we have 2 kiteboards, 2 surfboard and 2 scuba diving kits. Mare is staggering under the load but she can take it and Im so happy because now there is so much more to do in addition to fishing. My new favorite is night time scuba diving and spearfishing for lobster. Its so scary I hardly dare to do it but oh! the kick when I glide silently thru the compact darkness with only the sound of my breath and a small beam of light and suddenly a lobster appear on a rock in front of me. KA-tchock goes the speargun and dinner is fixed.
Maria have promised to teach me kiteboarding and I will teach Maria surfing, life is so much fun right now I can hardly sleep because there are so many great things to do. I wonder if its possible to "burn-out" from sheer joy? I will try and report back to you.
Until then I hope you enjoy life too!

2011-02-14 Cartagena, Colombia. By Mark
As usual it has been a couple of busy weeks since my last post. Im going to try to use some picture to illustrate what we have been up to.
In Grenada we had a party in Mare, 14 people in the cockpit almost sank the boat and we had to regulary pump the bilge but I think everyone had a good time. Its wasnt exactly an exclusive party and you had to bring your own cutlery but people were merry, infact so merry that some guests fell asleep and others gave interesting descriptions of how to do a proper "aqua-dump" (thats crapping while swimming for you landlubbers)

We also had time for a kitesurfing lesson by a really interesting but completely mad canadian guy, Daniel. The guy with the hat in the picture. Apparently he was in the olympics in Ski-balliette in the 80 but now hes giving kite surfing lessons. Daniel started of the day with 2 beer and 2 large G&T at 9am and then we were off for our lessons. After I was almost dragged back to sweden by my kite twice and had to be rescuded by various passing fishermen Maria had enough and told Daniel that he was a "f*cking idiot", oh such fun we had :D However the lesson was free so I guess you get what you pay for, I at least had a very adventurous and interesting day.

Outside the west cost of Grenada is an underwater artmuseum with statues underwater, an unusual idea but why not? This is a picture of the main pice.

After Grenada we sailed to Bonair that is paradise for divers but theres little else to do. We had a couple of fantastic dives but no pictures. We also met a great Norwegian couple on Maggie www.symaggie.no

After Bonair we went to Aruba (as you can see) to wait for better weather before sailing to Colombia. Aruba is the "touristiest" place I have ever seen except for Vegas, it was even worse then the picture but at least we met some new good friends, Ivan and Josefin on Kuheli

oWww Sexytightass Szh Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Sexy Tight Ass 2011-01 to 2011-03 - Sailing around (half) the worldx Online hWww Sexytightass Szh Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Sexy Tight Ass 2011-01 to 2011-03 - Sailing around (half) the worldq h i i Possible q Sexy Tight Ass Sexy Tight Ass